Heeft u vragen?

Hier vindt u antwoord op vragen die wij vaak krijgen van onze particuliere klanten.

Hoe kan ik mijn administratie bij jullie aanleveren?

U levert uw administratie digitaal, per e-mail of per post aan. Daarnaast kunt u uw administratie uploaden via onze uploadpagina of in Groningen langsbrengen op afspraak. Ook kunnen wij de administratie op afspraak bij u komen ophalen.

Ik heb zonnepanelen aangeschaft. Kunnen jullie de BTW voor mij terugvragen?

Wij kunnen de volledige aanvraag voor u verzorgen. De kosten voor deze aanvraag zijn € 75,– incl. 21% BTW.

Ik heb een geschil/probleem met de Belastingdienst. Kan de Noordelijke Administratie Coöperatie mij daarbij helpen?

U kunt contact met ons opnemen en uw probleem met ons bespreken. Waar mogelijk zullen wij dit voor u oplossen.

Ik wil belastinggeld terugvragen over voorgaande jaren. Kan dat?

U kunt tot maximaal 5 voorgaande jaren geld terugvragen.

Ik heb mijn aangifte niet correct ingediend. Kunnen jullie dit voor mij corrigeren?

Wij kunnen uw aangifte corrigeren als deze niet ouder is dan 5 jaar.

Hebben jullie mijn DIGID code nodig?

Uw DigiD code is strikt persoonlijk, daar maken wij geen gebruik van. Ons administratiekantoor heeft een belastingconsulentennummer bij de Belastingdienst. Hiermee kunnen wij uw belastingaangifte, na uw akkoord, namens u inzenden. Op die manier kan de Belastingdienst zien dat de aangifte afkomstig is van de Noordelijke Administratie Coöperatie.

Waarom nemen jullie klanten op in de uitstelregeling voor belastingconsulenten?

Dit doen wij voor alle zekerheid. Als u uw gegevens vlak vóór 31 maart bij ons aanlevert dan is de kans groot dat uw aangifte niet meer op tijd kan worden verzorgd.

Maar omdat u in de uitstelregeling bent opgenomen mag dit ook ná 31 maart. Daarnaast is het zo, dat mocht een klant recht hebben op bepaalde toeslagen, er meer tijd is om deze alsnog aan te vragen.

Dat u wordt opgenomen in de uitstelregeling wil niet zeggen dat uw aangifte ná 1 april wordt ingediend.

Wanneer wordt mijn aangifte ingediend?

Zodra wij uw gegevens hebben ontvangen gaan wij binnen enkele dagen aan de slag met uw aangifte. In veel gevallen wordt uw aangifte binnen 1 á 2 weken verzorgd.

Mocht u uw gegevens vlak vóór 1 april hebben ingeleverd dan wordt uw aangifte mogelijk ná 1 april verzorgd.

Alle klanten nemen wij standaard op in onze uitstelregeling. U heeft hiermee automatisch uitstel tot uiterlijk 30 april van het volgende jaar.

Ik ben het niet eens met de beschikking die ik heb ontvangen. Kunnen jullie voor mij berekenen of de beschikking correct is?

Wij kunnen bekijken of uw beschikking correct is en indien nodig een wijziging insturen.

Kan ik mijn terug te betalen toeslag in termijnen betalen of laten verrekenen met lopende toeslagen?

Normaalgesproken kunt u een terug te betalen toeslag in 24 maanden terug betalen. Ook is er een mogelijkheid om terug te betalen toeslagen te laten verrekenen met uw huidige toeslagen.

Wanneer krijg ik een definitieve beschikking van mijn toeslagen?

Nadat wij uw aangifte inkomstenbelasting hebben ingediend en er een aanslag is opgelegd, ontvangt u binnen enkele maanden de definitieve beschikking.

Kan de Noordelijke Administratie Coöperatie toeslagen voor mij aanvragen of wijzigingen doorgeven?

Dit kan in ieder geval voor het lopende jaar tot uiterlijk 31 augustus van het daarop volgende jaar. Als u in de uitstelregeling bent opgenomen, heeft u 8 maanden langer de tijd. Voorbeeld: u heeft recht op toeslag voor 2013 en u zit bij ons in de uitstelregeling. In dat geval kunt u de toeslag nog aanvragen tot uiterlijk 30 april 2015.

Wat is de betalingstermijn van mijn factuur?

U betaalt uw factuur achteraf en binnen 14 dagen. Mochten wij een voorschot in rekening brengen, dan stellen wij u hiervan op de hoogte

Hoe kan ik mijn factuur betalen?

U  kunt het geld overmaken naar onze bankrekening of een automatische incasso afgeven.  Ook kunt u uw betaling contant bij ons doen (bij bedragen hoger dan € 15.000,- zijn wij verplicht melding te doen bij FIU-Nederland). 

Geen antwoord gekregen op uw vraag?

U kunt op verschillende manier contact met ons opnemen.